1. díl série Etikety s příběhem – historie

Naučte své etikety vyprávět

Zpracovali jsme pro vás čtyřdílnou sérii Etikety s příběhem, kde můžete hledat inspiraci pro své úvahy o tom, jak uchopit a prezentovat svou značku. Věříme, že příběhy tvoří rýhu v paměti zákazníka, vytvářejí pouto a loajalitu. V prvním dílu jsme pro vás vybrali několik příběhů etiket inspirovaných v historii.

příběhy ukryté v historii

clanek pribeh sedlak 1

K Sedlákovi patří koně

Vinařství Sedlák si za symbol svého vinařství zvolilo koně, kteří k zakladatelům jejich rodu neodmyslitelně patřili. Právě ke koním Dobrošovi a Milošovi se vážou zážitky z dětství současných majitelů, předlohou pro grafiku nynějších etiket se proto staly staré rodinné fotografie. Symbol koně představuje zejména poctivost v přístupu k vínu i lidem. Tento motiv najdete v různých variacích v jednotlivých řadách vín a podle koně už zákazníci svého „Sedláka“ poznají.

Cesta k cíli začala u nás

tep Outin Style

S panem Sedlákem jsme společně hledali podobu nových etiket a začali jsme jejich vizuální stránkou. Spolupracujeme s řadou externích grafiků různého stylu a zaměření. Doporučili jsme osvědčené studio, které motiv koně zpracovalo do jednotlivých řad vín. Protože součástí představy bylo i zpracování textu o vinařství, propojili jsme Sedlákovy s naším externím copywriterem, který profil napsal. Na nás pak bylo technické řešení tisku. Grafické studio mělo přesnou a poměrně náročnou představu, jak mají detaily na etiketě vypadat. Finální podobě proto předcházela řada tiskových zkoušek, pokusů, změn a ladění ve výrobě. O to větší radost nám dělá povedený výsledek a zejména spokojenost zákazníka.

Prstem po mapě s víny Skoupil

IMG 1197clanek skoupil mapa

V roce 2016 Vinařství Skoupil kompletně proměnilo design etiket a celé značky, vznikly čtyři řady vín se čtyřmi odlišnými etiketami. Grafika řady Terroir vychází ze starých map reálných viničních tratí. Zákazníka při detailním zkoumání etikety překvapí zvýraznění trati, ze které víno vzešlo. Bonusem jsou také plastické detaily zpracováné embossingem. Umožňují doslova cestovat prstem po mapě a studovat reliéf krajiny. Nová etiketa Terroir získala ocenění Reddot design award.

Téma na etiketu našli archeologové

clanek skoupil keramika

Kolekce vín Keramika našla své téma v archeologickém nalezišti v trati Nová hora u Velkých Bílovic. Zde byly nalezeny keramické amfory zdobené reliéfními motivy. Kresba amfory i reliéf se objevuje na nových etiketách. Reliéf jsme zpracovali technologií embossingu, takže působí na další ze smyslů, hmat.

Rousovi se inspirovali starým rodinným erbem

Step Outin Style

Etiketa Vinařství Josefa Rouse z Horních Bojanovic je inspirována starým rodinným erbem rodiny Rousových, jejichž jméno je ne náhodou spjato s růžemi. Při zkoumání rodinného rodokmenu Rousovi objevili v historických materiálech tento zajímavý prvek a rozhodli se tři růže použít také pro své logo a novou etiketu. Tři růže jsme na etiketu zpracovali technologií embossu, kterou jsme v kombinaci s horkou ražbou použili také v logu.

 

Jak hledat svůj příběh v historii?

Projděte staré rodinné fotografie, prohlédněte třeba i půdu a stodolu. Neukrývá se tam právě ta věc, která vaše vinařství vystihne? Sídlíte v historických prostorách, vlastníte starobylý sklep nebo vás poznají podle jiného netradičního prvku? Schováváte si zajímavou památku po předcích? Máte v historii rodiny nebo obce zajímavou osobnost nebo příběh? Dochovala se u vás stará kronika či mapa? Až budete hledat motiv, který vás odliší, právě zde se mohou ukrývat kořeny vašeho příběhu.

0
0
0
s2sdefault