Etiflex na Wine Prague 2018
reportáž ze zákulisí

V květnu 2018 jsme se poprvé zúčastnili veletrhu Wine Prague v pozici vystavovatele. Akce se vydařila nad naše očekávání. Všem, kdo jste si na nás našli čas, děkujeme za návštěvu a inspiraci. Velmi rádi jsme se s vámi setkali.


Přípravy začaly dlouho před veletrhem. Chtěli jsme vytvořit útulný prostor, kde se s námi budete cítit dobře. Stánek měl vyjadřovat hlavní hodnoty Etiflexu: rodinný přístup a poctivé tiskařské řemeslo. Design stánku pro nás navrhlo slovenské Studio Pergamen.

IMG 20180525 102402

 

V sobotu před veletrhem už začíná jít do tuhého – první fáze stavby stánku proběhla na jedničku. Díky Reklamní agentuře 2Brand, s.r.o. z Břeclavi.

IMG 20180519 WA0014

 

V neděli ráno vyjíždí tým Etiflex na roadtrip směr Praha.

IMG 20180520 WA0003

 

Mezipřistání v Brně a doplnění zásob. Ano, dobře víme, že catering je důležitý.

IMG 20180520 130940

 

Konečně jsme na výstavišti, čeká nás ještě spousta práce na stánku.

IMG 20180520 171342

 

Výsledek nám udělal radost, stánek je hotový, připravený na veletržní vřavu.

IMG 20180520 192517

 

Na ukázkách etiket můžete vidět, jak umíme pracovat s materiálem.

IMG 20180520 192419

 

Víme, co etiketám sluší. Zušleťovací technologie jsou naší doménou.

IMG 20180520 192440

 

K Etiflexu patří řemeslo - poctivá tiskařina. Proto máme na stánku také dílenský stůl s tiskařským válcem.

IMG 20180520 191939

 

Svítící lampa Etiflex je jako maják, který vám ukazuje pevný bod v bouři veletrhu.

IMG EE 20180520 191927

 

Na Wine Prague jsme vyhlásili Veletržní soutěž o redesign etikety. O losování výherce i průběhu samotného redesignu vás budeme brzy informovat, těšte se!

IMG 20180520 191948

 

Po úspěšných přípravách stánku zasloužíme odměnu. Pivečko u Karlova mostu spláchlo únavu.

IMG 20180520 WA0052

 

Užíváme si krásy noční Prahy a těšíme se na zítřek.

IMG 20180520 212833

 

Je pondělí ráno a team Etiflex je připraven v plné síle. Veletrh může začít.

 IMG 20180521 094538 clanek

 

Wine Prague jsme zahájili řízenou degustací s Moravským sommeliérem, Liborem Nazarčukem.

IMG 315feb2c1985129c39bc7db8ade1b99a V

 

K degustaci jsme měli připravená vína z celého světa a břeclavské pivo Frankies jako hořkou tečku.

IMG 20180520 192358

 

Za tři veletržní dny jsme stihli spoustu inspirativních setkání s vámi. Děkujeme.

IMG 330299a0793465a40a32c12f39bcab3c V

IMG 1041cb79a20871c78706245c38e57b26 V

IMG 2860d2dda1da8b47b6745949a9391146 V

 

A co jsme s vámi nestihli probrat na veletrhu, doháněli jsme po večerech.

IMG 20180522 WA0003

IMG 20180522 WA0004

Děkujeme všem partnerům a dodavatelům, kteří nám pomohli užít si skvělou akci Wine Prague.
A ještě jednou děkujeme všem, kteří nás na veletrhu navštívili.

Vínu a vinařství zdar!


 

0
0
0
s2sdefault

Co se ve světě vín právě nosí?
Přijďte to s námi probrat na Wine Prague

wine 1

Chystáte se na Wine Prague vystavovat nebo jen tak okoštovat konkurenci? Zastavte se za námi na stánku odpočinout si od vína a probrat, co je nového u etiket. Máme pro vás připravené hořké překvapení ke stažení kyselinky a také soutěž o redesign etikety.

kdy:       pondělí 21. 5. – středa 23. 5. 2018
kde:       PVA EXPO PRAHA, Praha Letňany
               stánek B23

 

Veletržní soutěž o redesign etikety

soutez o redesign clanek

V rámci veletrhu vyhlašujeme soutěž o redesign etikety. Navštivte nás na Wine Prague a jste ve hře.

Pro účast v soutěži stačí vyplnit soutěžní kartu u nás na stánku. Po skončení veletrhu vylosujeme výherce, který od nás získá kompletní servis spojený s návrhem nové etikety.

Pojďme spolu vytvořit etiketu jako víno.

 

0
0
0
s2sdefault

Rozhlédněte se kolem

V prvních dílech naší série Etikety s příběhem jsme hledali příběh etikety v historii a poté v osobnosti vinaře. Dnes budeme pátrat po motivu etikety v naší krajině, na území naší rodné vsi nebo při zkoumání zvířecích obyvatel našeho vinohradu. Někdy se stačí jen rozhlédnout kolem sebe, téma etikety se může ukrývat v názvu  návrší nad vesnicí, ve jménu ryby, která je typická pro potok tekoucí pod vinohradem, nebo podle staré lípy, která už generace stíní váš sklep.

Příběh inspirovaný krajinou

krajina text

Nádherné etikety tiskneme pro Vinařství Kořínek & Trávníček, sídlící v Hnanicích, které najdete v národním parku Podyjí. Místní krajina je plná rozmanitých živočišných druhů, jež se zabydlely i na etiketách vinařství. Otevírají se tak nekonečné možnosti pro nové etikety, které spolu perfektně ladí a tvoří ucelený styl. Příběhy se dají najít všude, mladé víno například nese motiv motýla, který se právě vylíhl z kukly.

krajina text 2

Etiflex přispěl svým citem pro barevnost

V tomto případě jsme od vinařství dostali hotové zadání a naším úkolem bylo přesně dodržet zadaný vzhled. Cit pro barevnost a přesný odhad při míchání barev mají naši tiskaři naštěstí dobře vytrénovaný.

Víra v přírodu a tradici

krajina fili 1

Jak říkají manželé Robert a Daniela, rodinné vinařství Filiberk je malé a bez dlouhého rodokmenu. O své víno ale pečují s láskou k přírodě, k Bohu a k sobě navzájem. Jdou cestou ruční práce při používání starých osvědčencýh postupů. I pojetí jejich etikety vychází z motivů nalezených v místě vinařství, v Kobylí na Jižní Moravě, opřených o historii a tradici. Název vinařství a myšlenka etikety vzešla z umístění jejich opečovávaného vinohradu, ze znaku rodné obce manželky a ze zvlněné krajiny, která se u Kobylí rozprostírá.

Krajina i historie na jedné etiketě

krajoina fili

Pojmenování vinařství po vršku Filiberk, na kterém sklízí své nejlepší hrozny, se přímo nabízelo. Erb samotné obce Kobylí – ryba se třemi šípy – byl pak námětem pro vytvoření loga, do kterého byl doplněn monogram F. Na etiketě je zpracován technologií emboss, kdy na vás písmeno F přímo magicky vystupuje. Na název vinařství byla použita technologie opačného efektu – deboss – písmena jsou vtlačena do materiálu.  Tak můžete při zkoumání etikety zapojit i další smysl a tím je hmat. Etikety jsou vytištěny na přírodním nebo kraftovém papíru, použila se záměrně pouze barva černá a bílá tak, aby vynikly úmyslné nedokonalosti tisku. Kdysi rozlehlá vodní plocha Kobylského jezera, které dnes už neexistuje, byla inspirací pro tyrkysovou barvu pozadí a tmavomodré vlnky na okraji etikety. Spojení tří různých symbolů, které ale všechny vychází z umístění vinic a vinařsví, vznikl design etiket, který ladí na etiketě a ladí také se smýšlením samotného vinařství Filiberk.

Ojedinělý tvar zaujme

krajina nikols

Etiketa vinařství Nikolsburg k vám v první chvíli promlouvá svým ojedinělým tvarem. Nápad znázornit město Mikulov a všechny jeho významné stavby na jedné etiketě byl vynalézavě vyřešen a to díky speciálnímu tvaru etikety. Na spodní část etikety byl použit výsek, díky kterému můžete před sebou pozorovat panorama celého města Mikulov – zámek, Ditrichsteinskou hrobku nebo Svatý kopeček. Pečeť města Mikulov je zapracována parciálním lakem a decentně tak prostupuje celou etiketou, vystupuje z matného podkladu etikety a vytváří tak i hmatový vjem. Jemný metalický efekt technologie horké ražby na malých detailech už jen dodává zářivý lesk a konečný punc etikety.

 

Umíte kolem sebe vidět odlišnosti?

Co vidíte, když se rozhlédnete po svých vinicích? Jaká fauna a flóra žije ve va- šem regionu? Leží váš vinohrad třeba nad rybníkem nebo pod starou lípou? Našly se v okolí vašich vinic zajímavé vykopávky? Choďte s očima otevřenýma a inspirace na sebe jistě nenechá dlouho čekat.

 

0
0
0
s2sdefault

Povaha, styl nebo osobní ráz

Ve třetím díle jsme se zaměřili na hledání příběhu etikety v krajině. Dnes budeme hledat přímo u vinaře. Životní styl nebo osobní hodnoty mohou být další indicií, kde najít příběh etikety. Předáváte si tradiční postupy výroby vína z generace na generaci již po staletí? Nebo sledujete nejnovější trendy ve světě vinařství a nebojíte se jít neprošlapanou cestou inovátorství? A nebo máte prostě rád legraci? Váš humor či veselé příběhy ze sklepa mohou být také  předlohou pro motiv etikety. Osobní hodnoty, životní zkušenost ale také vtip, to jsou všechno další možnosti, které vám mohou vnuknout nápad pro podařený design etiket.

fabig clanek 2

Příběh vína jako životního stylu

Pan Roman Fabig o sobě říká: „Moje vinařství se nesnaží být tradiční ani typicky rodinné, ale mladé a inovativní.“ Podařilo se mu odlišnost proměnit v  přednost a hrdě ji prezentuje napříč firemní kulturou. Vinařství má skvěle vyřešený jednotný styl v komunikaci, designu, architektuře a okamžitě ho vycítíte i z etikety. Je zkrátka mladé a moderní.

fabig clanek

Výběr materiálu a technologie pro perfektní dojem

Vinařství Fabig dodalo grafiku kompletně zpracovanou, na nás bylo vyřešit náročné požadavky na technologii tisku. Důležitý byl výběr materiálu a zušlechtění, které bude etiketě nejvíce slušet. Materiál zdůrazňuje celkový design a kvalita provedení pomáhá vytvořit reprezentativní a přitom jednoduchý styl etiket.

 

Způsob myšlení

osicka clanek

„Ve víně není nic, co by lidem uškodilo, pokud to tam sami nedají.“ Tato věta dokonale vystihuje filozofii Vinařství Dalibor Osička. Ve vinařství upřednostňují biologické postupy před chemickými tak, aby nezatěžovaly naši modrou planetu. Ve vinohradu připravují révě takové podmínky, aby měla prostor pro svůj přirozený rozvoj. Stejný přístup mají i k výrobě vína. Nechávají, ať jde svou vlastní cestou a využije přirozeně svého potenciálu z vinice.  

Souznění s přírodou

Harmonie s přírodou nejen ve vinicích a výrobě vína, ale teď už i na nových etiketách. Grafické zpracování, ze kterého na vás půvab přírody, její klid a soulad přímo dýchá. Na přírodní materiál etikety byly metodou debossu, tedy zatlačením materiálu, vyznačeny stébla trávy vybízející k doteku. Díky reliéfnímu laku přímo z etikety vystoupilo luční kvítí a věrohodné chmýří pampelišek vás přímo nabádá k odfouknutí z etikety. Jemné metalické odlesky míhající se mezi květy dodávají třpyt a lesk ranní rosy. Celá etiketa koresponduje s myšlením vinařství, jejich životním postojem a odráží jejich vztah k vínu, lidem i přírodě.  

osicka clanek 3

 

Jak hledat svůj styl?

Vyznáváte zvláštní životní styl nebo osobní hodnoty? Držíte se při výrobě vína tradičních, či speciálních metod? Máte za sebou silnou životní zkušenost? Máte odvahu vnést do etiket vtip? Hledání nápadů nemusí být složité. Zamyslete se, co vás vytihuje, v co věříte, co řídí vaše kroky ve vinařství. Tady všude můžete najít váš příběh.

 

 

0
0
0
s2sdefault

Zapište se svou etiketou do paměti zákazníků


V prvním dílu naší série Etikety s příběhem Historie - naučte své etikety vyprávět jsme mapovali etikety, které se inspirovaly v historii. Dnes budeme příběhy etiket hledat v osobnosti vinaře. Inspiraci pro vaši novou etiketu můžete hledat ve svém každodenním životě, v tom, co vás baví a charakterizuje. Podívejte se s námi na etikety, které našly motiv v příjmení, povolání anebo vášni vinaře.


Příběh o roztrhané košili

Pan Milan Vašíček je živelná osobnost, v žilách mu tepe moravská krev a naplno žije folklorem. Při degustacích vždy zasedá za cimbál a často skončí s roztrhanými rukávy krojované košile. Přesto si přál moderní, čistou etiketu bez folklorního motivu. Dlouho jsme přemýšleli, jak moderně pojmout tradiční ornament, který je pro jeho osobnost tak charakteristický. Inspirací pro podobu etikety se nakonec stala drobnost – roztrhaný krajkový rukáv košile.

vasicek 3

Naše role v příběhu

S panem Vašíčkem jsme společnými silami pátrali po nosné myšlence a hledali jsme motiv, který jej nejlépe vystihne. Výsledkem živých debat bylo jasné zadání pro grafika – moderní pojetí folklorního motivu krajky z kroje. Jakmile byl návrh na světě, zbývalo už jen najít tu pravou tiskovou technologii, aby krajka vypadala, jak má. Proběhla řada tiskových pokusů a testů a námaha se vyplatila. Originální krajková etiketa je na světě.

 

Nespoutaný let jestřába

jestrab clanek 2

Pan Libor Jestřáb si námět pro svou etiketu nechával dlouho zrát v hlavě. Sám cítil, že jméno Jestřáb je jako stvořené ke grafickému ztvárnění. Jako hlavní motiv si zvolil jestřábí pírko, které se nám podařilo věrně zpracovat náročnou kombinací tiskových technologií. Grafiku doplňuje smělý tah štětcem v dynamické modré barvě. Symbolizuje nejen zvlněnou krajinu vinic pod Dubňansků horů, ale také nespoutanost letu jestřába.


Na lahvích Jestřáb najdete také velmi poetickou charakteristiku vína. Pan Jestřáb nám prozradil, jak verše vznikají: „Prostě jsem se neudržel a musel jsem ze sebe dostat emoce, které mám z vína, když nad ním přemýšlím déle než jednu láhev. V momentě, kdy scelím dvě vína k sobě, nevzniká mi jedno nové víno, ale souznění dvou povah, které si mezi sebou povídají...“.



jestrb clanek

Pes jako symbol vinařství

clanek kunc

U etiket Vinařství Vinum Kunc najdete příjemné odlehčení. Na jednoduché čisté etiketě dominuje logo vinařství s kresbou psa. Ten se v novém logu neocitl náhodou. MVDr. Jiří Kunc se totiž kromě vína věnuje také veterinární praxi a zvířata jsou součástí jeho života. Povolání vinaře tak pomohlo najít originální prvek, který víno odliší od ostatních. Etiketa působí svěže a vtipně, což je pro zákazníky poutavé. Pokud se navíc podaří předat hlubší myšlenku - příběh, který pejska na etiketu dostal, vryje se jim do paměti ještě silněji.

Jak přijít na to, co vystihne vás?

Je něco, o čem dovedete mluvit hodiny? Máte historku, kterou jste o sobě už několikrát při degustaci vyprávěli? Co děláte nejraději, čím se odlišujete od vinařů ze sousedství? Máte zajímavé příjmení nebo profesi, která by se mohla promítnout do vaší značky? Zamyslete se, co z vašeho života by mohlo pomoci vytvořit kouzelný příběh pro vaši značku.

 

 

0
0
0
s2sdefault