Máte dostatek informací o svých zákaznících?

Informace o zákazníkovi jsou vaše firemní zlato!

Z předchozích článků víme, že je důležité zákazníky rozdělit do různých skupin a s každou komunikujeme jinak. Informace o zákazníkovi jsou vaše firemní zlato. Aby bylo možné o zákazníky dobře pečovat, budovat s nimi vztahy, spokojenost a důvěru, je potřeba je důkladně znát. V dnešním světě jsou informace, vedle kvality vína a služeb, klíčovou devizou pro každého vinaře či podnikatele.

"Ptejte se lidí na jejich názor. Poslouchejte otázky a hledejte odpovědi. Naslouchejte ostatním. Ale nakonec vždycky věřte svým instinktům a své intuici."
Kirk Kerkorian

Zákazníků může firma mít i pět nebo i tisíce. V každém z těchto případů přirozeně postupujeme při sběru informací jinak. U zákazníků, kteří vám dělají velké objemy obratu zjišťujte co nejpodrobnější informace, u menších zákazníků alespoň základní data.

Jaké jsou nejdůležitější informace, které by mohly vinaři něco přinést?

  • celé jméno a příjmení zákazníka, abyste ho oslovovali celým jménem
  • e-mail, abyste mu mohli poslat pozvánku na akci
  • telefon, abyste mu mohli zavolat
  • adresu, abyste věděli, kam mu dovézt víno
  • víno, které má rád, abyste mu ho znovu nabídli
  • informace, zda je podnikatel nebo zaměstnanec, abyste přes něj oslovili jeho zaměstnavatele a partnery
  • na jakých sociálních sítích je a kontakty na ně
  • služby, které očekává od vinaře, abyste mu mohli příště vyhovět
  • a samozřejmě odpověď, jak byl spokojený s vínem, vašimi službami nebo přístupem
"Kdybych měl osm hodin na pokácení stromu, šest bych strávil broušením sekery."
Abraham Lincoln

Čím detailnější informace budete mít, tím větší hodnota to pro vás je. Schopnost smysluplně zpracovat data o zákaznících a jejich přeměna v přesné informace, je klíčovým faktorem, který vás může odlišit od konkurence.

Pokud nemáte dost kontaktů a informací, neříkáte si o ně! Existuje mnoho způsobů jak je získat a nejjednodušším je prostě se zeptat, zda by vám dal vizitku nebo sdělil adresu, email a telefon. A pokud se zákazník zeptá, k čemu je potřebujete a co s nimi budete dělat? Odpovíte jednoduše, že byste ho rádi pravidelně informovali, co je u vás nového, jak se vám podařila vína letošního ročníku, jaké plánujete akce. Také se můžete zeptat, zda mu to nevadí a podle toho se rozhodnout o četnosti služby.

Jak se získanými informacemi nakládat?

  • je to zadarmo a je to nejjednodušší varianta! Udělejte si jednoduchou excelovskou tabulku a všechny informace do ní zapisujte
  • CRM programy (Customer relationship management = řízení vztahů se zákazníky), do kterých si kontakty vepisujete. Automaticky vám pak připomínají datum další schůzky, narozeniny. Lze je pořídit velmi levně, v případě velkého počtu kontaktů i sestavit na míru, což je pochopitelně dražší
  • KRABICE OD BOT - i kdybyste vizitky dávali do krabice od bot, bude to pořád mnohem lepší cesta, než informace nemít nebo s nimi nepracovat. Můžete mít vícero krabic, například pro: 

    → veřejnost, která jezdí pravidelně na vinařské akce

    → veřejnost, která by mohla využít letního pobytu u vás

    → veřejnost, která si nechá ráda posílat víno až domů

    → významné osobnosti či lidé, kteří o vás budou mluvit, psát a doporučovat vás

    → podnikatele a managery firem, kterým si dokážete představit, že pošlete nabídku

Když víte, které víno má zákazník rád, můžete mu ho připomenout a poslat informace o novém ročníku. Když víte, kde bydlí, můžete mu zavolat, že jedete do jeho města a vzít mu 1-2 kartony. Když víte, že je zaměstnancem nějaké firmy, můžete přes něj nebídnout dárková vína pro jejich zaměstnance a kolegy.

Zamyslete se, které informace potřebujete, jak tyto informace získat a jak s nimi budete pracovat.

0
0
0
s2sdefault